מקטרת חמישית, אני מקריא את הסיפור


מתוף אוסף הסיפורים "שלוש-עשרה מקטרות", של איליה ארנבורג.

הספר יצא בהוצאת תרמיל, בשנת 1964, בתרגומו של אליעזר כרמי, ואזל מן החנויות. לפעמים ניתן למצוא עותק בחנויות ספרים משומשים.

קודם הסיפור.

—-

 

והנה, הקטע "מקטרת חמישית" מתוך האלבום שלי, "שלוש עשרה מקטרות", שיצא בשנת 2006

הנה מעט על האלבום:

את ספרו של איליה ארנבורג "שלוש-עשרה מקטרות" קיבלתי במתנה מסבתי. שני כרכים, קטנים במידותיהם, בהוצאת ספריית תרמיל. שלושה עשר הסיפורים, כל אחד על מקטרת אחרת, גילגוליה ובעליה המתחלפים, נחרטו בזכרוני, ואני חוזר אל הספר הרומנטי והתמים הזה שוב ושוב.

שלוש-עשרה הרצועות באלבום נכתבו כל אחת בהשראת אחד הסיפורים. כמו ספרו של איליה ארנבורג,רציתי שגם המוזיקה באלבום תהיה רומנטית. תמימה, רגשנית ותיאטרלית לעיתים, אבל בעיקר רציתי לשמר את ההרגשה והזיכרון של רזי בן החמש-עשרה, הקורא בלילה ספר מאת יהודי רוסי, ובטוח שמקטרת היא הדבר הקסום ביותר בעולם.

או במילותיו של ארנבוג עצמו: "—אני מחבב את הסנטימנטליות ואינני מתבייש בכך. אינני סובל את קרי הלב. האהבה מקננת הרבה יותר בעיניו הטרוטות של כלב החצר הזקן, מאשר באישוניו חסרי החיים של אליל האהבה, ארוס הפוחז—"
כל הקטעים חוברו, נוגנו והוקלטו על ידי רזי בן-עזר, מלבד: תפקידי הכינור והצ'לו שנוגנו על ידי איזבל קנדיס (באדיבות רביעיית המיתרים של אווגליידס קולג'), ותפקידי התופים שנוגנו על ידי ג'יימס ריצ'רדסון.קולות רקע :תירזה בן-עזר. בהפקה המוזיקלית השתתף בריאן קאמפבל.

 

Inspiration by: Brahms, Liszt, Celtic music, Pink Floyd of course, Ravel, Bartok, Motown, Fat Boys, John Cale, Gryphon

 

——-

ניתן לשמוע את כל האלבום, ולהוריד אותו פה:

http://benezzer.com/razi/13pipes.php

http://benezzer.com/razi/images/13pipescover.jpg

 

,

תגובה אחת על “מקטרת חמישית, אני מקריא את הסיפור”